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Music Pool Berlin

Künstlergespräch mit dem Komponisten, Sounddesigner und Produzenten Sam Slater - Musik für Film, Spiele, Installationen und Bühne.



In diesem Künstlergespräch mit Sam Slater sollen über seine Erfahrungen beim Erstellen von Musik für andere Produktionen gesprochen werden, in Film, Spielen, Installationen oder im Theater.


Was bedeutet es, Musik und Sound in Resonanz mit einem anderen Kunstwerk oder kreativen Werk zu machen?


Wie gehen Sie Komposition und Sounddesign in Zusammenarbeit mit verschiedenen Medien und Produktionen unterschiedlich an?


Wie zum Beispiel – was sind die Unterschiede zwischen der Arbeit für einen Film und für ein Spiel?

Und was funktioniert bei unterschiedlichen Budgets und Umfangsebenen anders?

Wie geht man bei langfristigen Projekten an kreative Praxis und kreative Strategie heran?

Wie gehen Sie an Zusammenarbeit heran?

Inwieweit sehen Sie Zusammenarbeit als kreative Praxis?

Inwieweit sehen Sie Ihre Arbeit als Dienstleistung oder als Ihr eigenes künstlerisches Werk?

Was sind bewährte Kommunikationspraktiken, damit sich alle Beteiligten gut verstehen?

Wie gehen Sie kreativ an Komposition und Sounddesign für verschiedene Produktionen heran?

Was sind unterschiedliche Arbeitsprozesse?

Was würden Sie Künstlern empfehlen, die für Film, Spiele und andere Produktionen arbeiten möchten?

Wo soll ich anfangen und welche Fähigkeiten sind wichtig?

Es wird auch Raum für Ihre Fragen geben, also kommen Sie vorbereitet.

Einlass: 19:00

Gespräch und Q&A: 19:30

Networking in der Bar: 21:00


(IN ENGLISCHER SPRACHE)
Zusätzliche Informationen
Sam Slater, a two-time Grammy Award-winning composer, sound designer, and music producer, is renowned for creating immersive soundscapes in various mediums such as installations, games, films, and stage productions. Notably, he won multiple Grammy Awards for his roles as score producer and musical sound designer for "Joker" and "Chernobyl." He also received accolades like an SCL Award for 'Outstanding Original Score for Interactive Media' for "Battlefield 2042" and an Icelandic Music Award for 'Producer of the Year.'

Additionally, he scored projects like "Guerrillas" and "The River Between Us" in 2020, and in 2021, he collaborated with Hildur Guðnadóttir on the soundtrack for EA Games' "Battlefield 2042." In 2022, he produced the score for "A Haunting in Venice" and scored the Bohpal gas disaster for the Netflix series "The Railway Men." Slater has released solo records with Iceland’s celebrated label, Bedroom Community and premiered an immersive mixed-media installation called "Vandals" in collaboration with visual artist Theresa Baumgartner at CTM Festival in 2022.

Always aspiring to be versatile and challenged, Slater has showcased his creativity through live performances, both solo and in collaborative projects like OSMIUM, a project focussed on self-built instruments and robotics. He toured a live immersive performance of Chernobyl in 2019. Slater's compositions have been featured in performances by prestigious orchestras like the LA Philharmonic Orchestra and the BBC Philharmonic Orchestra. His musical journey began in his teens with record production, followed by studies in Experimental Composition at Leeds University. He started his professional career in Germany, initially collaborating with Johann Johannsson as a principal musical sound designer and creative engineer. Slater consistently engages with the experimental music scene, collaborating with friends and artists such as James Ginzburg, Hildur Gudnadottir, Rully Shabara, and others in Europe and beyond.
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